SPOŁECZNOŚĆ    login: hasło: zapamiętaj: REJESTRACJA | NEWSLETTER
piątek, 25 maja 2018 roku
Imieniny: Borysa, Magdy, Marii-Magdaleny
regioportal.pl - rozwój lokalny i regionalny
dodaj do ulubionych podyskutuj na forum mapa portaluformularz kontaktowy
SZUKAJ W:  tekstach
szukana fraza:
występująca w:
w dziale:
autor:
sortuj według:
znajdujesz się w:
ARTYKUŁY

Kongres Profesjonalistów Public Relations 2018

konferencja
polecane:  
  • aktualna ocena: 1.00/6
Facebook Twitter drukuj artykuł do PDF drukuj artykuł wyślij link do artykułu
rozmiar tekstu: powiększ czcionkę tekstu pomniejsz czcionkę tekstu
czwartek, 19 kwietnia 2018

lokalizacja: Rzeszów,
Hilton Garden Inn

organizator:
Newsline sp. z o.o. oraz Ideo sp. z o.o.

Kryzys w dobie post-prawdy. Jak radzić sobie z fake newsami?
Błędy w relacji z klientem, wadliwy produkt czy niewłaściwie prowadzona komunikacja wewnętrzna – eksperci podkreślają, że kryzysy często rodzą się w samych firmach. Co jednak w przypadku, gdy przedsiębiorstwo nie ma sobie nic do zarzucenia, a w sieci krążą fałszywe, obciążające je informacje? Między innymi na takie tematy debatować będą eksperci i praktycy PR, którzy za niecały miesiąc spotkają się w Rzeszowie podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations.

XVIII edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations odbędzie się w dniach 19-20 kwietnia w hotelu Hilton Garden Inn w Rzeszowie. Podczas dwóch dni wydarzenia, które gromadzi co roku 300 uczestników, wystąpi 20 prelegentów, odbędą się 2 warsztaty praktyczne oraz debata naukowa. Tegoroczny Kongres ponownie podejmuje tematykę kryzysów wizerunkowych. To już ostatnie dni, aby się zarejestrować.

Epoka post-prawdy
W 2016 roku kolegium Słownika Oksfordzkiego uznało post-prawdę za słowo roku, natomiast w 2017 wielkie portale społecznościowe wydały fake newsom wojnę. Te dwa wydarzenia pokazują problem wzrastającej dezinformacji, która potrafi w błyskawicznym tempie rozprzestrzeniać się za pośrednictwem social media. W świecie, w którym każdy może z łatwością stworzyć i dystrybuować fałszywą informację, dbałość o wizerunek jest trudna, ale nie niemożliwa.

- Pomimo pewnych tendencji związanych z rozwojem komunikacji za pośrednictwem internetu, prawda wciąż jest w cenie. Przedstawienie faktów to zresztą jedyne słuszne i skuteczne działanie, które może zniwelować negatywne skutki wywołane przez fake newsa – wyjaśnia dr hab. Dariusz Tworzydło, reprezentujący Uniwersytet Warszawski i EXACTO sp. z o.o., organizator Kongresu. – Należy jednak pamiętać, że nawet prawda nie będzie miała szansy się obronić, jeżeli zostanie zakomunikowana zbyt późno. W obliczu kryzysu zawsze liczy się czas.

Fake news na własne życzenie
Łatwość, z jaką fake newsy zdobywają rozgłos w mediach społecznościowych, nie umknęła uwadze marketingowców. Wykorzystać postanowili to m.in. specjaliści od promocji marki Reserved, którzy dla potrzeb kampanii przygotowali specjalne wideo. Nagranie przedstawiało Amerykankę o pseudonimie „Dee Dee”, która próbowała odnaleźć za pośrednictwem internetu niejakiego Wojtka, którego poznała w Warszawie. Zgodnie z oczekiwaniami autorów kampanii promocyjnej, wideo wirusowo rozprzestrzeniło się w social media. Wielu użytkowników szczerze chciało pomóc bohaterce odnaleźć miłość, dlatego gdy ujawniono, że cała akcja jest mistyfikacją na potrzeby marketingowe marki Reserved, osoby te poczuły się oszukane i zmanipulowane. Wykorzystanie mechanizmu działania fake newsów jest sporą pokusą, ponieważ może zapewnić publicity o szerokim zasięgu. Jednak odpowiedzialne public relations to coś więcej niż rozgłos. W tym wypadku zapomniano, że budowanie wizerunku marki musi być oparte o zaufanie, a wprowadzanie w błąd swoich klientów je podważa, co może stać się źródłem kryzysu wizerunkowego – podsumowuje Dariusz Tworzydło.

O tym, jak radzić sobie z komunikacją kryzysową również tą związaną z dezinformacją, opowiedzą specjaliści, którzy zgromadzą się podczas zbliżającego się Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Wśród zaproszonych prelegentów, którzy podzielą się swoim doświadczeniem, będą m.in. Jacek Kotarbiński – ekspert z zakresu marketingu i innowacji, Justyna Szafraniec – dyrektor ds. PR, Grupa Generali Polska oraz Magdalena Brzezińska – kierownik działu korporacyjnego Grupy Żywiec.

Organizatorami Kongresu Profesjonalistów Public RelationsNewsline sp. z o.o. oraz Ideo sp. z o.o. Głównym sponsorem Kongresu Profesjonalistów Public Relations jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Partnerem merytorycznym Kongresu jest Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Partnerami Głównymi są: Orange Polska, Alert Media Communications, Urząd Miasta Rzeszów, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations oraz Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka. Partnerami są: Can Zan, Media Visage, Filomowy.org, SYLVECO, Hotel Bacówka Radawa & SPA, Tymbark
polecam tekst:  
  • aktualna ocena: 1.00/6
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
ocena: 1.0 / 6 - głosowano 4 razy
liczba komentarzy do tego tekstu: 0

Do tej pory nikt jeszcze nie skomentował tego tekstu.
Możesz być pierwszy, wyraź swoją opinię.

  

WASZYM ZDANIEM
Jak oceniasz nowy wskaźnik kontrolowania zadłużenia jednostek samorządu terytorialnego, który ma być wprowadzony w przyszłości?
Liczba oddanych głosów: 29
Czy znasz pojęcie:
Innowacyjność
Zdolność i motywacje gospodarki/przedsiębiorstw do ustawicznego poszukiwania i wykorzystywania w praktyce wyników badań naukowych, nowych koncepcji, pomysłów i wynalazków. Zatem za innowacyjne uważa się te gospodarki/przedsiębiorstwa, które umieją tworzyć, absorbować i zbywać nowe produkty (usługi) oraz te, które charakteryzują się zdolnością ciągłego adaptowania się do zmian zachodzących w otoczeniu. ... 
szukaj haseł na literę:
lub szukaj definicji słowa:
  
ZOSTAŃ NASZYM FANEM
Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!
© 2007-2018 RegioConsulting.pl
ISSN 1897-3639.