SPOŁECZNOŚĆ    login: hasło: zapamiętaj: REJESTRACJA | NEWSLETTER
wtorek, 14 sierpnia 2018 roku
Imieniny: Alfreda, Maksymiliana, Selmy
regioportal.pl - rozwój lokalny i regionalny
dodaj do ulubionych podyskutuj na forum mapa portaluformularz kontaktowy
SZUKAJ W:  tekstach
szukana fraza:
występująca w:
w dziale:
autor:
sortuj według:
znajdujesz się w:
ARTYKUŁY

Kongres Profesjonalistów Public Relations 2018

konferencja
polecane:  
  • aktualna ocena: 1.67/6
Facebook Twitter drukuj artykuł do PDF drukuj artykuł wyślij link do artykułu
rozmiar tekstu: powiększ czcionkę tekstu pomniejsz czcionkę tekstu
czwartek, 19 kwietnia 2018

lokalizacja: Rzeszów,
Hilton Garden Inn

organizator:
Newsline sp. z o.o. oraz Ideo sp. z o.o.

Kryzys w dobie post-prawdy. Jak radzić sobie z fake newsami?
Błędy w relacji z klientem, wadliwy produkt czy niewłaściwie prowadzona komunikacja wewnętrzna – eksperci podkreślają, że kryzysy często rodzą się w samych firmach. Co jednak w przypadku, gdy przedsiębiorstwo nie ma sobie nic do zarzucenia, a w sieci krążą fałszywe, obciążające je informacje? Między innymi na takie tematy debatować będą eksperci i praktycy PR, którzy za niecały miesiąc spotkają się w Rzeszowie podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations.

XVIII edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations odbędzie się w dniach 19-20 kwietnia w hotelu Hilton Garden Inn w Rzeszowie. Podczas dwóch dni wydarzenia, które gromadzi co roku 300 uczestników, wystąpi 20 prelegentów, odbędą się 2 warsztaty praktyczne oraz debata naukowa. Tegoroczny Kongres ponownie podejmuje tematykę kryzysów wizerunkowych. To już ostatnie dni, aby się zarejestrować.

Epoka post-prawdy
W 2016 roku kolegium Słownika Oksfordzkiego uznało post-prawdę za słowo roku, natomiast w 2017 wielkie portale społecznościowe wydały fake newsom wojnę. Te dwa wydarzenia pokazują problem wzrastającej dezinformacji, która potrafi w błyskawicznym tempie rozprzestrzeniać się za pośrednictwem social media. W świecie, w którym każdy może z łatwością stworzyć i dystrybuować fałszywą informację, dbałość o wizerunek jest trudna, ale nie niemożliwa.

- Pomimo pewnych tendencji związanych z rozwojem komunikacji za pośrednictwem internetu, prawda wciąż jest w cenie. Przedstawienie faktów to zresztą jedyne słuszne i skuteczne działanie, które może zniwelować negatywne skutki wywołane przez fake newsa – wyjaśnia dr hab. Dariusz Tworzydło, reprezentujący Uniwersytet Warszawski i EXACTO sp. z o.o., organizator Kongresu. – Należy jednak pamiętać, że nawet prawda nie będzie miała szansy się obronić, jeżeli zostanie zakomunikowana zbyt późno. W obliczu kryzysu zawsze liczy się czas.

Fake news na własne życzenie
Łatwość, z jaką fake newsy zdobywają rozgłos w mediach społecznościowych, nie umknęła uwadze marketingowców. Wykorzystać postanowili to m.in. specjaliści od promocji marki Reserved, którzy dla potrzeb kampanii przygotowali specjalne wideo. Nagranie przedstawiało Amerykankę o pseudonimie „Dee Dee”, która próbowała odnaleźć za pośrednictwem internetu niejakiego Wojtka, którego poznała w Warszawie. Zgodnie z oczekiwaniami autorów kampanii promocyjnej, wideo wirusowo rozprzestrzeniło się w social media. Wielu użytkowników szczerze chciało pomóc bohaterce odnaleźć miłość, dlatego gdy ujawniono, że cała akcja jest mistyfikacją na potrzeby marketingowe marki Reserved, osoby te poczuły się oszukane i zmanipulowane. Wykorzystanie mechanizmu działania fake newsów jest sporą pokusą, ponieważ może zapewnić publicity o szerokim zasięgu. Jednak odpowiedzialne public relations to coś więcej niż rozgłos. W tym wypadku zapomniano, że budowanie wizerunku marki musi być oparte o zaufanie, a wprowadzanie w błąd swoich klientów je podważa, co może stać się źródłem kryzysu wizerunkowego – podsumowuje Dariusz Tworzydło.

O tym, jak radzić sobie z komunikacją kryzysową również tą związaną z dezinformacją, opowiedzą specjaliści, którzy zgromadzą się podczas zbliżającego się Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Wśród zaproszonych prelegentów, którzy podzielą się swoim doświadczeniem, będą m.in. Jacek Kotarbiński – ekspert z zakresu marketingu i innowacji, Justyna Szafraniec – dyrektor ds. PR, Grupa Generali Polska oraz Magdalena Brzezińska – kierownik działu korporacyjnego Grupy Żywiec.

Organizatorami Kongresu Profesjonalistów Public RelationsNewsline sp. z o.o. oraz Ideo sp. z o.o. Głównym sponsorem Kongresu Profesjonalistów Public Relations jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Partnerem merytorycznym Kongresu jest Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Partnerami Głównymi są: Orange Polska, Alert Media Communications, Urząd Miasta Rzeszów, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations oraz Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka. Partnerami są: Can Zan, Media Visage, Filomowy.org, SYLVECO, Hotel Bacówka Radawa & SPA, Tymbark
polecam tekst:  
  • aktualna ocena: 1.67/6
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
ocena: 1.7 / 6 - głosowano 6 razy
liczba komentarzy do tego tekstu: 0

Do tej pory nikt jeszcze nie skomentował tego tekstu.
Możesz być pierwszy, wyraź swoją opinię.

  

WASZYM ZDANIEM
Jak oceniasz nowy wskaźnik kontrolowania zadłużenia jednostek samorządu terytorialnego, który ma być wprowadzony w przyszłości?
Liczba oddanych głosów: 29
Czy znasz pojęcie:
Kapitał społeczny
Kapitał społeczny to zbiór powiązań społecznych, dzięki którym dana jednostka, grupa lub instytucja uzyskuje dostęp do innych zasobów, umożliwiając tym samym realizację działań, które bez niego nie mogły być podjęte lub osiągnięte zostałyby wyższym kosztem. W ujęciu przestrzennym można powiedzieć, że dany obszar jest mniej lub bardziej zasobny w kapitał społeczny w zależności od stopnia zaangażowania jednostek, grup i instytucji z tego obszaru w ... 
szukaj haseł na literę:
lub szukaj definicji słowa:
  
ZOSTAŃ NASZYM FANEM
Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!
© 2007-2018 RegioConsulting.pl
ISSN 1897-3639.